صفحه اصلی

راهکارها / بیمارستان ها

آلیاژگران، دنیای کنترل

پاسخ‌های هوشمند به تنش های بیمارستانی

بیمارستان‌ها  همزمان که با بسیاری از چالش‌ها دست‌و‌پنجه نرم می کنند، باید نیروی کار اضافی و هزینه‌های عملیاتی را کاهش و آن‌ها در جهت استفاده مفید هدایت کنند. همچنین بدون این‌ که جان بیماری را به خطر بیاندازند باید فضای کاری خود را بر اساس استانداردها ومقررات، کارآمدتر کنند. در این راستا تیم فنی آلیاژگران در جهت بهبود این مسائل و غلبه بر چالش‌ها راه‌حل‌هایی را ارائه می‌کند.

تمرکز بر نیازهای بهداشت و درمان

راه حل های هوشمندانه برای بیمارستان هوشمند باید متناسب با ساختار ساختمان بیمارستان طراحی شوند. کارایی، رضایت بیماران و کیفیت بسیار حائز اهمیت بوده و باید در اولویت قرار گیرند که در این راستا بیمارستان‌ هوشمند بروی بهینه‌سازی هزینه‌ها و بهره‌وری انرژی، رضایت بیماران، افزایش بهره‌وری کارکنان، پیروی از مقررات و اجرای برنامه‌های توسعه‌ای تمرکز می‌کند.

در سطح اتاق‌ها

اتاق عمل

اتاق عمل از آنجایی مهم است که عملیات بر روی یک بدن باز انجام میشود. به همین خاطر به منظور حفظ بیمار از هر گونه عفونتی،  ایجاد اتاقی استریل با بالاترین سطح استاندارد کیفیت و بهداشت، بسیار ضروری است .در بیمارستان هوشمند با سنسور های ویژه، تهویه ی مهندسی شده و یکپارچه سازی، به بالاترین سطح کیفیت و بهداشت خواهید رسید. با تعبیه یک نمایشگر لمسی در اتاق عمل برای کنترل یکپارچه سیستم روشنایی و سیستم HVAC ، فضا برای گروه های جراحی مختلف مناسب می گردد.و هنگامی که از اتاق استفاده ای نمی شود، برای کاهش هزینه های انرژی در عین حفظ تهویه مناسب می توان اتاق را در شرایط “standby mode” قرار داد .

اتاق ایزوله

اتاق‌های ایزوله از بیمارانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند در برابر میکروب‌ها و باکتری‌ها محافظت می‌کنند و دنیای بیرون را از خطر گسترش بیماری‌های واگیردار مصون نگه می‌دارند.بدین طریق تعبیه سیستم تهویه ویژه برای این اتاق ها کاملا ضروری است .از طرفی این را باید در نظر داشت که محبوس شدن 24 ساعته بیماران در اتاق تأثیر بسیار زیادی بر آسایش و کیفیت زندگی آنان دارد. در نتیجه آسایش، ایمنی و امنیت اتاق از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است. حفظ اختلاف فشار، کنترل تردد افراد، بهینه سازی مراحل ضدعفونی، سیستم روشنایی ویژه و کنترل تنظیمات اتاق توسط بیمار، همگی در بیمارستان هوشمند ارائه می گردد.

اتاق بیمار

اتاق‌ بیماران تأثیر بسیار زیادی روی تجربه ی بیمار در هنگام بستری دارد این اتاق بایستی احساس امنیت و آرامش را در بیمار ایجاد کند. بیمارستان‌های هوشمند این مشکلات را به کمک تبلت‌هایی که اطلاعات، سرگرمی و بهینه‌سازی‌هایی از قبیل کنترل دما، نور و پرده را در اختیار بیماران قرار می‌دهد، رفع کرده است.

امکان تغییر تنظیمات اتاق علاوه بر صرفه جویی در وقت با ارزش کارکنان، باعث کاهش استرس در بیماران شده که همین امر به‌نوبه خود در روند درمان و بهبود‌ بیماران بسیار مفید است. از طرفی پیاده‌سازی روشنایی انسان‌محور (implementing human-centric lighting) کیفیت تجربه بیماران را بسیار بالا ‌برده و ارائه نور طبیعی در طول روز باعث افزایش راحتی و تسریع در بهبودی آنان میگردد.

از آنجایی که بیمارستان‌ها 2.5 برابر ساختمان‌های تجاری انرژی مصرف می‌کنند، اتاق‌های بیمار باید در کنار صرفه‌جویی در مصرف هزینه‌ها به خصوص هزینه‌های انرژی، نیازهای بیماران وکارکنان را برآورده کند.

آزمایشگاه

حدود 70 درصد از تصمیمات درمانی بیماران در بیمارستان بر اساس نتایج آزمایشگاهی آنان می باشد. به همین خاطر آزمایشگاه باید بهترین شرایط را در عین پاسخگویی سریع، برای مراقبت از کارمندان و محیط داشته باشد.

استفاده از راه حل های با کیفیت، صرفه جویی در مصرف انرژی در عین پایدار نگه داشتن فشار هوای بین هودها، اتاق ها و راهروها ضروری است. در بیمارستان هوشمند تمامی عملکرد ها مطابق با مقررات GMP بوده و سیستم مدیریت ساختمان ما یک نمای کلی و دقیق از تمام فرآیندهای موجود در آزمایشگاه را ارائه می‌دهد.

تجهیزات و یخچال های آزمایشگاه ها انرژی زیادی مصرف می کنند. به همین منظور مصرف بهینه انرژی در عین کیفیت بالای فرایند ها از پیش‌نیازهای اصلی در یک آزمایشگاه است. از طرفی امنیت یک‌پارچه برای محافظت از تجهیزات گران‌قیمت، ایمنی کارکنان، ایمنی دنیای خارج در برابر ویروس‌ها و آلودگی‌های دیگر نیز بسیار حائز اهمیت است.

ایمنی آتش

در بیمارستان، آلارم های اشتباه یک معضل هستند. خیلی حیاتی است که  هر گونه آلارم اشتباهی اتفاق نیفتند چرا که آلارم های اشتباه علاوه بر ایجاد رعب و وحشت در بیماران هزینه های زیادی برای روند کار خواهند داشت. با نصب دتکتورهای هوشمند با تکنولوژی ASA (Advanced Signal Analysis)، بیمارستان هوشمند، از هر خطایی در این باب مصون می ماند، دتکتور های ما قادر به تشخیص عامل های اشتباه از قبیل بخار، دود سیگار یا گازهای خروجی اگزوز ها هستند و در نتیجه به طور قطع می توان گفت این قبیل اشتباهات دیگر اتقافاتی است در گذشته . راهکارها و محصولات ما وجود یک سیستم آلارم فوق هوشمند را تضمین می کند.

از آن‌جایی که پنل‌های آتش‌نشانی به سیستم مدیریت ساختمان  متصل هستند، وضعیت دتکتورها را می‌توان در لحظه بررسی و منبع آتش‌سوزی احتمالی را به‌طور قابل اعتمادی پیدا کرد، که در نتیجه امکان واکنش‌های سریع برای خاموش کردن هرچه زودتر آتش، فراهم میگردد.

سطح ساختمان

امنیت

مناطق خاص در مراکز بهداشتی به تدابیر امنیتی خاصی نیاز دارند. در بیمارستان هوشمند،کنترل دسترسی و نظارت تصویری برای اطمینان از این‌که فقط کارکنان مجاز می‌توانند وارد مناطق تعیین شده مانند آزمایشگاه‌ها، اتاق‌های عمل یا محل‌ نگهداری دارو شوند مورد استفاده قرار میگیرند .

بهره‌وری از ساختمان

مراکز بهداشتی و درمانی 2.5 برابر یک ساختمان تجاری، انرژی مصرف می‌کنند. بنابراین به منظور به حداکثر رساندن صرفه‌جویی در مصرف انرژی، شفافیت در مصرف، کلید اصلی است. در همین راستا راه‌حل‌های ما بهینه‌سازی مبتنی بر داده‌ها را از طریق تجزیه‌و‌تحلیل مداوم امکان‌پذیر می‌کنند و مصرف انرژی را تا 30 درصد کاهش می‌دهند. در آخر سیستم مدیریت هوشمند ما ، راهکارهای بیشتری که به کاهش هزینه‌های مصرف انرژی کمک می‌کند را ارائه می دهد.

استفاده از فضا

با کمک سیستم مدیریت هوشمند ساختمان، چیدمان ساختمان را می‌توان به‌طور انعطاف‌پذیری بر اساس نیازهای در حال تغییر بیمارستان تنظیم کرد. این ترکیب به شما این امکان را می‌دهد که برنامه‌های توسعه فقط در صورت نیاز، اجرا شوند.  

سیستم مدیریت ساختمان

یک ساختمان فقط به اندازه نرم افزار سیستم مدیریت اش، هوشمند است . مراکز بهداشتی اغلب از چندین ساختمان با زمان ساخت‌های مختلف، سیستم مدیریت انرژی، سیستم اعلان و اطفای حریق، HVAC، سیستم‌های الکترونیکی و امنیتی متفاوت تشکیل شده‌اند.سیستم مدیریت هوشمند ساختمان ما، برای این نوع تنظیمات بسیار ایده‌آل است، زیرا کاملاً انعطاف‌پذیر بوده و از ادغام یک یا چندین سیستم کنترلی در یک پلتفرم مرکزی پشتیبانی می‌کند. به لطف طراحی باز و مدولار، به ساختمان‌ها این اجازه داده میشود تا با هرگونه الزاماتی از قبیل ادغام با سیستم های الکترونیکی دیگر، چه در زمان حال و چه در زمان آینده سازگار شوند.

تخلیه هوشمندانه در هنگام آتش سوزی

راه‌حل‌های تیم فنی آلیاژگران به کارکنان و ملاقات‌کنندگان شما کمک می‌کند، با دنبال کردن دستورالعمل‌های از پیش تعیین شده و متناسب، خطر آلودگی متقابل از طریق افراد، فرآیندها و تجهیزات را به حداقل برسانید. دستورالعمل‌های پیچیده و متوالی که  دسترسی فیزیکی به قسمت‌های محدود را به‌طور قابل اطمینانی مدیریت و کنترل می کند.

امنیت

با یکپارچه سازی با سیستم مدیریت هوشمند ساختمان، کل تاسیسات تحت فرمان یک مرکز مدیریتی قرار می گیرد. درهمین راستا نتایجی که از سیستم‌های امنیتی حاصل می‌شوند، با قوانین ساختمان ارتباط برقرار کرده و پاسخ های مناسب در سریعترین حالت ممکن به حوادث داده می شود .

سیستم اعلان و اطفای حریق

ایجاد یک محیط امن برای بیماران، بازدیدکنندگان و کارکنان در بیمارستان از جمله اولویت‌ها محسوب می‌شود. همچنین جلوگیری از آسیب‌های آتش‌سوزی به تجهیزات ارزشمند یا کالاهای خطرناک نیز بسیار ضروری است. یک سیستم اعلان و اطفای حریق جامع، آتش‌سوزی را بدون هیچ اشتباهی درسریعترین حالت تشخیص داده و  تضمین می‌کند، در شرایط اضطراری تخلیه افراد، بی هیچ هرج و مرجی بر اساس نیاز هر اتاقی انجام گردد.

در ادغام با سیستم مدیریت هوشمند ساختمان ، سیستم اعلان و اطفای حریق کاملا یکپارچه و مؤثر در برابر آتش سوزی عمل می کند. برای ارتقای ایمنی به سطحی بالاتر، اپلیکیشن‌های مبتنی بر کلود به تکنسین‌ها اجازه می‌دهد که نظارت و عیب‌یابی حوادث را به‌صورت آنلاین و حتی از راه دور و شبانه‌روزی را انجام دهند.

ساختمان‌ دوقلو (Building Twin)

Building Twin به عنوان یک پشتیبان اصلی برای ساختمان هوشمند عمل می‌کند. این فناوری، اطلاعات استاتیکی (مانند نقشه‌های ساختمان و مدل‌های BIM) را با داده‌های پویا از سیستم‌های ساختمان (مانند سنسورها و اطلاعات مکانی) ادغام کرده و به عنوان یک فاکتور ضروری برای تحلیل برنامه‌های هوشمند بیمارستانی، عملکرد‌ها، بهینه‌سازی فرآیندها و بهبود کیفیت مراقبت از بیمارعمل می‌کند.

محوطه بیمارستان

تولید انرژی تجدیدپذیر

بیمارستان‌ها ساختمان‌های بسیار انرژی‌بری هستند. در واقع مراکزبهداشتی 4 درصد از انتشار خالص  CO₂ جهانی را به خود اختصاص می دهد. بنابراین ادغام راه‌حل‌های انرژی تجدیدپذیر در محل ( مانند photovoltaics های پشت‌بام) به کاهش هزینه‌های انرژی و کاهش تولید دی‌اکسیدکربن کمک می‌کند.

مدیریت توان الکتریکی

قطعی برق را می توان یکی از بدترین سناریوهای محتمل در حین انجام عمل های جراحی در هر بیمارستان دانست. در این حالت کنترل و کاهش سریع بار امکان استفاده ظرفیت دیزل ژنراتورها و UPS های موجود را به منظور کاهش اولویت بندی بارهای بحرانی و با اولین بالاتر را با کمترین هزینه فراهم می آورد.